onsdag 19 augusti 2009

Mocka kattlåda

Visserligen 4 veckor, men jag tycker bilden passar bra ändå...

Om det är svårt att sopa golvet när kattungarna kommit upp i sex- sjuveckorsåldern, är det ingenting i jämförelse med att mocka kattlådan! I samma stund som jag lyfter huven av lådan och står där med spade och plastpåse i högsta hugg, kommer alla ungarna rusande och skall vara med i lådan samtidigt. Själva ljudet när jag öser med spaden tycks få dem att bli kissnödiga på direkten (ungefär som det kan vara ibland för oss människor när man vrider på vattenkranen...)När jag lagom sållat fram en liten "kisskaka" ur sanden och skall lägga den i påsen, är någon där och hjälper till att peta ur den från spaden så att den går sönder.

Samma sak med de små bajskorvarna, en unge försöker peta av dem från spaden samtidigt som en annan rullar sig i sanden och den tredje gräver en grop så sanden sprutar! Då är ju som sagt inte kåpan på, så sanden sprutar förstås utanför på golvet - och så måste sopen fram - se föregående inlägg...

När jag till slut lyckas och äntligen knyter ihop plastpåsen får jag verkligen vara snabb i vändningarna om inte någon av ungarna skall hinna sätta en klo i påsen och riva upp den så att allt innehåll hamnar på golvet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar