måndag 27 juli 2009

Får jag be om ssstörssta mööjliga tyssstnad…

Det är ju otroligt hur fort kattungar lär sig! Nu vet jag att det är Signe som kissar i sanitetslådan! De andra är där och försöker, men har inte kommit på knepet hur man gör när man släpper på…
De första gångerna kattungar använder lådan, är det nästan högtidligt. Under största koncentration och efter pipande och krafsande här och där sätter de sig äntligen. Då gäller det att inte störa, för då är det kört och hela proceduren måste upprepas, om de inte till och med struntar i alltsammans och hoppar ur lådan.
Jag har hört talas om kattmammor som lyfter i sina ungar i kisslådan när det är dags. Alla mina honor har gjort tvärtom! När ungen piper oroligt och är såå nära att lyckas och jag står där och håller andan, då går mamman dit och lyfter ur ungen! Precis som om hon menade att ”inte skall väl du behöva vara där och pipa”… Och Annosjka är inget undantag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar