lördag 4 juli 2009

Två dygn gamla ungar

Signe två dygn. Tänk att vara två dygn och få plats i mattes hand!

Vi provar ett nytt koncept med bolådan nere i vardagsrummet, men när jag går och lägger mig tar jag med bolådan och så stänger vi in oss i sovrummet över natten. Då kan Annosjka äta så mycket foder för dräktiga och digivande honor, som hon vill. Den maten kan jag inte ge så att Katinka kommer åt.
När jag kliver upp på morgonen, bär jag ner bolådan igen och ställer den i soffan. Alla nöjda! Annosjka slipper sitta i rumsarrest, jag har lätt att titta till ungarna och Katinka får också vara lite delaktig fastän på avstånd.
Morgon och kväll är det vägning. Det är viktigt att se om ungarna går upp i vikt som de skall. Jag var lite fundersam över om Signe fick tillräckligt med mat igår, eftersom hon hade gått ner i vikt medan de andra ökade. Men tack och lov hade hon gått upp, så nu ligger hon också över födelsevikten. Annars är det inte ovanligt att kattungar går ner lite första dygnet precis som människobarn. För säkerhets skull åkte jag och köpte mjölkersättning idag, så att jag har hemma utifall hon skulle behöva ett litet tillskott! Nu är det ju fredag och över helgen är det inte öppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar