lördag 4 juli 2009

Tre dygn gamla

Lilla Signe ökar i vikt, men för lite tycker jag, så ikväll började jag ge henne lite tillägg! Hon har bara fått en ml åt gången, men det smakar gott och hon suger i sig begärligt! Hon har nämligen valt en spene som inte producerar så mycket mjölk, alldeles uppe vid ena frambenet. Det har hänt mig förr, att ungar som föds sist väljer spene däruppe och då får jag tilläggsmata – i varje fall om det är Annosjkas unge. Hon är ingen bra matmamma det kan jag konstatera. Sigrid och Sigfrid ökar jättebra i alla fall! Förra kullen, när det bara var två ungar, var det förstås inga som helst problem på det viset.
Canja, som jag ofta återkommer till, fick en gång sexlingar. Inte nog med att de var ovanligt stora vid födseln, hon födde ledigt upp dem alla så att de ökade i vikt mer än nog! Men Canja var ju en superryss på många sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar