fredag 26 juni 2009

Annosjkas intresse för sockor

Annosjka med Wilma och Wilmer januari 2008

När Annosjka var yngre, var hon väldigt intresserad av mina tunna yllesockor, som jag hade rätt många av. Hon brukade plocka ner dem från tvättställningen eller klättra uppför garderobslådorna och hämta dem där. Sen bar hon omkring dem i hela huset, sov med dem i fåtöljen eller försökte få mig att kasta dem så att hon fick apportera. När hon har ungar brukar hon fortfarande ibland förära dem ett par hoprullade sockor. Hon har liksom på känn att hon borde ge dem något hon fångat själv… Ensamma dagar när jag var på jobbet kunde hon delvis fördriva tiden med att gnaga små hål på dem - visade det sig… Lite förargligt för mig när jag plötsligt kunde upptäcka på fikarasten att skaften var fulla av hål, från början troligen mycket små hål som jag inte hade upptäckt men som efter någon timmas användning blev till stora hål…


Ändå går det väl ann med strumpor! En gång, precis när jag hade främmande av mina nya grannar, hade hon hämtat ett par trosor från tvättställningen som hon placerade under soffbordet …
Jag kan bara gissa att hon hade hämtat dem och satt sig under bordet utan att vi märkte något och väntat och väntat och väntat på att jag skulle kasta, så att hon fick apportera en stund, medan vi ändå bara satt där och fikade.

Jag såg dem genast jag stängt dörren efter besökarna…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar