måndag 29 juni 2009

Magen växer fortfarande

Det är skönt för Annosjka att sträcka ut sig på det svala golvet i värmeböljan!


Nu är det – eller åtminstone borde vara – bara 2-3 dagar kvar till kattungefödseln, men man vet aldrig, det kan ta någon dag till. Nu väger Annosjka 4,240 kg och har alltså gått upp nästan 2 hg senaste veckan. Spenarna har fått vaxproppar och man ser hur ungarna rör sig t.o.m. En del honor morrar när ungarna är lite för livliga, men Annosjka tittar på magen och slickar lite där det rör sig.
Det är spännande! Jag måste hitta på allt möjligt att göra för att väntan inte skall kännas för lång. I morgon skall jag tvätta och stryka sängkläderna till hennes bolåda så att allt är färdigt för ungarnas ankomst. Det går åt massor av ”lakan” den första tiden. Man måste byta flera gånger om dagen. Stryker gör jag för att lakanen skall bli så sterila som möjligt och sen stoppar jag dem i plastpåsar. Jag skall också städa ordentligt. Det skall vara riktigt rent, särskilt i det rum som skall bli barnkammare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar