måndag 22 juni 2009

Ryssar i dataåldern

Annosjka t.v. och Katinka t.h.

I väntan på kattungarna får jag väl berätta om lite annat som kan hända när man har ryssar…
Som den gången när Katinka satt bredvid datorn och kollade när jag jobbade. Inget ovanligt i sig, för om jag sitter vid datorn då sitter också minst en av ryssarna där. Det kan ju hända att jag plötsligt reser mig och då gäller det att haffa mig direkt och se till att jag fyller på i matskålarna.

Den här gången fick i alla fall Katinka för sig att hon skulle visa mig ett finurligt och för mig helt okänt kortkommando. Hon vände med ett enkelt tasstryck upp och ned på skärmen dvs. inte själva skärmen utan det som visas där! Men tror någon att hon visade mig hur man vänder tillbaka... Innan jag fick tag på en support fick jag därför lov att fysiskt vända på skärmen, så att jag kunde se allt rättvänt ändå. Tur att jag har platt skärm annars hade det blivit svårt - och att det inte var den bärbara datorn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar