fredag 19 juni 2009

Olika metoder att väcka matte...

Som vanligt ville katterna att jag skulle stiga upp flera timmar innan jag själv ville. Annosjka brukar peta jätteförsiktigt med tassen på min näsa - hon bara nuddar med de yttersta stråna av tassen. Gissa om man vaknar - det kittlas. Det går heller inte att ignorera, för hon ger sig inte förrän jag tittar upp. Då är hennes ögon ca fem cm från mina och hon ser väldigt nöjd ut - då har hon alltså lyckats väcka mig. Men sen gäller det att få mig på benen också - genom att försöka lyfta upp mitt huvud med tassen under min kind - då kan jag inte annat än kliva upp och servera frukost.

När Katinka skall väcka mig går det inte lika finkänsligt till. Hon brukar oftast hoppa fram och tillbaka över mitt huvud så att kudden gungar. Mycket irriterande. Jag vet inte om jag var extra svårväckt i morse, för då tog hon sats och hoppade på min mage flera gånger...

Men, upp kom jag även den här morgonen efter att ha drämt igen sovrumsdörren och sovit ett par timmar till - man har väl semester... När andra frukosten serverats lägger sig katterna nöjda och belåtna och sover och struntar fullkomligt i mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar